Vattensporter och deras sponsorer

Vattensporter är en fantastisk sport att delta i och det finns flera olika typer av vattensporter. Några av dem är surfing, kanotpaddling och simning. Beroende på vilken sport du gillar kan du söka en sponsor som vi bettingsidor utan svensk licens som hjälper dig med kostnaderna för sporten.

Kanotpaddling

Internationella kanotförbundet (ICF) och Polaritas undertecknade nyligen ett tvåårigt sponsoravtal. Företaget, som tillverkar utrustning för kanoter och kajaker, har tillverkat båtar som har vunnit mer än 50 olympiska medaljer. I ICF:s fall samarbetade de för att leverera utrustning till världsmästerskapen i kanot för juniorer och vuxna. Dessutom har de båda företagen bildat ett partnerskap för att främja kanotpaddling i ett gemensamt initiativ.

Inom kanot- och kajakbranschen är en bra marknadsföringsstrategi att ta reda på vad marknaden letar efter. Om du till exempel är en kanotentusiast kan du leta efter ett kanotcenter. Förutom kurser erbjuder centret också den senaste kanotutrustningen. Om du är ute efter en adrenalinkick bör du besöka den närliggande Gowanus Dredgers Canoe Club. Klubben har ett antal imponerande idrottare som också vet hur man vinner tävlingar.

Surfing

Surfing har en enorm image-komponent och sponsoravtal är viktiga. Det finns dock ett antal faktorer att ta hänsyn till.

Surfingens motkulturella image kan vara en fördel om den framställs på ett attraktivt sätt. Men sporten är övervägande mansdominerad. Professionella kvinnliga surfare har ännu inte fått samma erkännande. Detta är ett ämne som kommer att diskuteras senare i detta avsnitt.

Sporten har fått ett uppsving i Australien och kommer att vara representerad vid de olympiska spelen i Tokyo. Även om detta är en positiv utveckling kan det innebära att vissa surfingrelaterade företag får dra tillbaka sitt ekonomiska stöd.

Många professionella kvinnliga surfare har egenskaper som självförtroende och avslappning. Det är fortfarande omdiskuterat om man har lyckats stärka kvinnornas ställning inom idrotten.

Dessutom finns det en brist på korsdragning mellan idrotten och andra aktiviteter. Detta skulle hjälpa surfing att få mer stöd i världen.

Några av de största varumärkena inom surfing har byggt sina varumärken på till synes irrationella beslut. Surfingens största varumärken har seglat till surfingplatser runt om i världen, från att sjösätta yachter till att klä 75-fots yachter med företagslogotyper.

C'estbon

C'estbon är ett av världens ledande varumärken för buteljerat vatten. Företaget har ett försäljningsnät som täcker större delen av Kina. Förutom ett brett utbud av flaskvatten produceras även te och kaffe på flaska.

Det är inte förvånande att C'estbon nyligen blev den första officiella sponsorn för AFC:s klubbprogram. Som en del av detta avtal kommer C'estbon att representeras i AFC:s främsta klubbtävlingar. Dessa inkluderar AFC Champions League, AFC Cup och AFC Club Futsal Championship. Som en del av partnerskapet kommer C'estbon också att utveckla nya sportdrycker för att hjälpa till att öka prestandan hos landets bästa spelare.

Även om namnet och logotypen kan vara något gammaldags är företaget en erfaren aktör när det gäller livsmedelssäkerhet och socialt ansvar. Bland sina många andra initiativ har företaget vunnit SCR:s pris bland kinesiska livsmedelsföretag - "Communication of Responsibility" (kommunikation av ansvar), och det har också listats bland de 100 bästa skattebetalarna i Nanshan-distriktet.

AccesSportAmerica

Anpassad sport kan vara en spännande och positiv upplevelse för personer med funktionshinder, och AccessSportAmerica sponsrar vattensporter för personer med särskilda behov. Deras program är utformade för att hjälpa deltagarna att uppnå högsta möjliga fysiska och kognitiva funktionsnivå samt främja socialt välbefinnande. Företaget har över 20 års erfarenhet av att lära ut anpassade vattensporter och arbetar med deltagare i alla åldrar.

En mängd olika kurser erbjuds under sommaren. Deltagarna kan också vara berättigade att delta i programmet Veterans Adaptive Sports & Training, som stöder livslång hälsa och kondition för militärveteraner med funktionshinder. Dessutom kan de delta i Flutie Watersports Program, som är utformat för att personer med autism ska kunna träffa erfarna instruktörer för att lära sig och utöva vattensporter som Hawaiian outrigger canoeing och stand-up paddling. Under Flutie-programmet kan deltagarna räkna med att en session tar ungefär en timme och femton minuter.

Alla deltagare måste vara minst sex år gamla och bära flytväst under lektionen. Föräldrarna uppmuntras att vara aktiva deltagare under lektionen.